Gå till innehåll
  • Lägga till en ny användare i personalregistret

       (0 recensioner)

    1Time

    Ny användare tidregistreringLägga till en ny användare

    För att lägga till en användare till din personallista så klickar du på Personal i huvudmenyn och sedan på Lägg till ny användare. En dialogruta visas nu där du kan välja ifall användaren skall ha tillgång till systemet endast via mobilen eller via både mobilen och datorn.

    Åtkomst till systemet via datorn används främst för de användare som på ett eller annat sätt behöver kunna arbeta med administrativa uppgifter i systemet, så som exempelvis projektsammanställning och framtagning av rapporter. De flesta användare i ett hantverksföretag klarar sig utmärkt med endast åtkomst via mobilen i och med att det är här som registrering av arbetad tid etc görs.

    När du har klickat i önskad flik (endast mobil, eller mobil & dator) så fyller du i namn och mobilnummer till användaren.  Ifall du har valt åtkomst via mobil & dator så behöver du även fylla i en emailadress till den nya användaren.

    Klicka sedan på knappen Skapa för att användaren skall läggas till i systemet. Den nya användaren kommer nu att få ett SMS med instruktioner om hur appen installeras. Ifall du har valt att användaren skall ha åtkomst även via datorn så får den nya användaren även ett email med inloggningsuppgifter till datorversionen av 1Time.

    Denna manual behandlar avsnittet personalhantering i 1Time tidrapportering.

     


    Användar Respons

    Joina konversation

    Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto If you have an account, logga in nu för att posta med ditt konto.
    Notera: Ditt inlägg kräver moderator godkännande innan det blir synligt.

    Gäst

×
×
  • Skapa nytt...